AKTUELNO

"Crveni mesec" - Spektakl jedne epohe. Nešto će se promeniti...

Saglasna je autorska ekipa serije “Crveni mesec” i sa ponosom istuču da su uključeni u veliki i značajan projekat koji još nije viđen na našim prostorima, u šta će se uveriti i gledaoci TV Pink od 7. oktobra kada od 21 čas premijerno budu videli uvodne epizode ove dramske serija. Prva karika u tom kreativnom lancu jeste Roman Majetić, koji je već dve godine u potpunosti posvećen ovom projektu, piše scenario, režira, montira i stoji na čelu čitave ekipe. Sve što je Roman napisao, smešteno je u scenografiju poznate arhitektice i scenografkinje Ivane Lee Korejzl, koja je pored školovanja u Francuskoj, odrasla u predratnoj građanskoj porodici i odiše duhom vremena koji serija obrađuje. Sav njihov napor usmeren je na glumce, koji će kroz ljubavnu priču dočarati taj važan istorijski period, a u tome najznačajniju ulogu ima glavna kostimografkinja TV Pink, cenjena i iskusna Nevena Milovanović, u čijim kostimima glumci naprosto uplove u epohu.

Foto: Pink.rs

Za seriju “Crveni mesec” Majetić tvrdi da je potpuno nov format, jer je u sadržajnom smislu u pitanju dramska serija u žanru ljubavnog trilera, u vizualnom je raskošni igrani film, a u produkcijskom smislu se radi u okvirima sličnim telenovelama.

- Serije tako zahtevnog sadržaja i koje izgledaju kao “Crveni mesec” po pravilu se snimaju najmanje nedelju dana po epizodi, a mi epizodu snimimo prosečno za dan i po, a da pri tome ne činimo nikakve kompromise po pitanju kvalitete sadržaja i slike – kaže njen autor Roman Majetić, dodajući da je svoju originalu ideju smestio u kontekst stvarnih istorijskih događaja, i da se maksimalno trude da u svakom detalju ispoštuju istorijske činjenice.

Foto: E-stock/Miloš Rafailović

Romanove reči potvrđuje i scenografkinja Lea, koja od novembra prošle godine radi na nacrtima i realizaciji ovog zahtevnog projekta.

- Nikada nisam radila epohu, ali sam imala sreće jer sam odgajana u takvim ambijentima i to mi je bio kursor – otkriva Lea. – Pripreme su bile duge i radili smo ih uz istoričara Nikolu Giljena, vodeći računa o svakom detalju kako bi ostali autohtoni i verni ideji samog projekta, koji je meni, posle više od 20 godina iskustva, jedan od najomiljenijih projekata, ne samo zbog teme, već je veliki izazov i veoma je inspirativno raditi ovako nešto. Ovo je izuzetna prilika da vratimo prošlost u sadašnje vreme i da se svi saživimo u taj davni segment prošlosti. Ponosna sam na to.

Kako bi se i glumci saživeli sa ulogama i oživeli ih pred gledaocima TV Pink, u mnogome im pomažu Nenini kostini, šiveni svakome ponaosob po meri i karakteru lika koje tumače.

Foto: Promo.

- Do sada smo sašili više od 700 kostima, a do kraja snimanja će ih biti do 1.000 – kaže glavna kostimografkinja. - Oformili smo ekipu u našoj krojačnici u Šimanovcima, pokrenuta je za ovu seriju, doveli smo krojačice, napravili kontakte sa kućama koje proizvode i uvoze materijale. U pitanju su velike metraže materijala, jer su haljine tog doba bile duge i slojevite.

Majetić tvrdi da je većina glumaca ovoj seriji pristupila kao da je reč o njihovom vlastitom projektu, da su se maksimalno saživeli s likovima koje igraju i da svakodnevno ulažu goleme napore da se to vidi i u slici.

- Činjenica da serija ima 120 epizoda verovatno ih je navela na zaključak da je reč o sapunici, no svi su ubrzo uvideli koliko je ovo ozbiljna i kompleksna dramska priča, tekst u kojem praktično svaka scena ima i neki skriveni smisao, gde u svakom kadru itekako ima šta da se igra. Jednako je i kod ekipe, počev od scenskih radnika, kamermana, tonaca, montažera, da ne nabrajam dalje, nemoguće je sve pobrojati.

Foto: Promo.

Ipak, posebno je pohvalio Roman scenografkinju i kostimografkinju, duboko zahvalan za njihov trud i posvećenost, a obe dame nisu štedele reči hvale za svoje saradnike - od krojača, dizajnera, odućara, do dekoratera i izvođača radova koji su podigli velelepna zdanja u kompleksu “Pink film international studios” u Šimanovcima. Ova kreativna i vredna ekipa imala je neočekivanu pomoć u tako velikoj i bogatoj produkciji.

- Sve što smo mogli da sašijemo, mi smo sašili, a naručili smo epolete, šapke, rukavice, perje... Nakit nam je pravila mlada dizajnerka Sofija Stanković, a za pravljenja šešira sam angažovala svoju tetku, koja je heklala na desetine šešira prilagođenih epohi – otkriva Nena.

Publika TV Pink će se 7. oktobra u 21 čas uveriti u reči kreativnog tima, u bogatsvo i raskoš kostima, u veličanstvene rekonstrukcije predratnog Beograda i ljubanu dramu ispunjenu političkim i špijunskim intrigama. Kada serija bude započela televizijski život, za ekipu će doći tužan dan, kako Roman tvrdi:

- Ubeđen sam da će zadnja klapa “Crvenog meseca” svima nama pasti teže nego kraj bilo kojeg projekta do sada. Što se mene tiče, jedno znam: ovo je u svakom pogledu najbolja igrana serija koju sam radio.

Stpljivo - ostalo je još samo tri sedmice do premijere!

#Crveni mesec

#Televizija Pink

#serija

'